Rut – info m.m.

Sommaren är slut och som vanligt har det varit lite ”pyssel” för vår kontorspersonal att få ihop scheman med semesterledigheter och extrapersonal. Vi tycker själv att det har fungerat bra och hoppas att alla kunder har fått en ”god” service under sommaren.

Nu är hösten här och vi kommer att presentera en del nyheter i löpande nyhetsbrev under resten av året.

RUT-avdrag 2016:

Som vi tidigare meddelat fanns ett förslag om ändrat RUT avdrag från den nya regeringen, för 2016. Detta ser nu ut att bli verklighet när regeringen lagt fram sin nya budget. RUT-avdraget kommer alltså att halveras från 50.000:- kr till 25000:- kr per person. Liksom tidigare hanteras RUT och ROT inom samma totalsumma vilket är 50.000:- kr. Som kund kommer du förmodligen inte att påverkas av förändringen. De flesta kunder vi har klarar sig med ett tak på 25.000:- kr per år. Är man två i hushållet kan man dessutom göra dubbelt avdrag. Är du osäker på hur detta kommer att påverka dig kan du alltid kontakta vår ekonomi avdelning för information. Händer något mer i denna fråga kommer vi givetvis med information om detta.

Samarbeten/Förmånspriser:

Om ni missat att vi har samarbete med Hyresgästföreningen och Sveriges pensionärsförbund (SPF-Skåne) så passar vi på att meddela det med detta nyhetsbrev. Ni kan läsa mer om förmånerna på våran hemsida under ”samarbeten”.

Lunchstängt:

Kundtjänsten har numera lunchstängt mellan kl 12.00 – 12.30.

Avbokningar av beställda tjänster:

För att underlätta för våra servicekonsulter och vår administration ber vi alla våra kunder att ha framförhållning gällande avbokningar för resor eller andra ändamål. Om avbokning av beställd tjänst sker måste det göras minst 15 dagar i förväg, i annat fall debiteras fullt pris.

Extrapersonal:

God Service rekryterar nu extra personal som kan rycka in när vi har stort behov av personal i form av ”produktionstoppar” eller när vår ordinarie personal är sjuka eller lediga. Vi behöver framförallt personal som skall städa. Det gäller veckostädningar, flyttstädningar och företagsstädning.
Ni kan själv välja hur mycket ni skall jobba, allt från 5 till 30 timmar i veckan. Du kan t.ex. vara en pigg pensionär eller studerande som vill dryga ut kassan och inte behöver en 100 % tjänst. Vi ställer samma krav som på vår ordinarie personal. Personerna vi söker skall ha körkort, tala och förstå svenska och ha lätt att kommunicera med kunder och arbetsledare.
Känner ni någon som kan vara intresserad kontakta Ola Olofsson tel. 0706-86 52 20 eller Camilla på kontoret tel. 040-26 66 00.
Personen som söker behöver också maila ett CV till jobb@godservice.se . Skriv ”extrapersonal” i ämnesfältet.

Ps. Köp inte någon julgran och boka in den 12:e december. Mer info kommer snart.

Trevlig helg!

Dela
Tweeta
Maila
Google+