Vi har lyssnat extra på er, våra kunder och kommer nu att justera våra avbokningsregler för att tillmötesgå er på bästa möjliga sätt. Vi hoppas med detta nyhetsbrev kunna förklara varför vi behöver ha avbokningsregler och hur de nu fungerar.
På God Service delar vi ut scheman till våra servicekonsulter veckovis, med 1 veckas framförhållning. Om en städning blir avbokad måste vi fortfarande betala full lön till våra servicekonsulter, vilket gör att vi behöver ta ut en avbokningskostnad. Alternativet skulle vara att höja priserna generellt för att hantera denna typen av kostnader (vilket vi tycker är både orättvist och en sämre lösning för alla).
1. För att undvika debitering helt så måste man avboka minst 10 dagar före planerad städ tid.
2. Bokar man av inom 10 dagar före planerad städ tid blir man debiterad 50% av den totala planerade städkostnaden. (Gäller även vid sjukdom)
(Sedan den 1:e mars 2017 hanterar vi endast avbokningar via e-post eller per telefon via växeln. Vi kommer alltså inte längre hantera avbokningar via SMS. Avbokningar via e-post vill vi att ni skickar till info@godservice.se och skall innehålla “Avbokning” i ämnesfältet) |